zaterdag 31 maart 2012

Diverse Workshops 1


Naar aanleiding van de workshop zilversmeden die ik zaterdag 17 maart volgde bij Sandra, wil ik een reeks maken over de verschillende workshops die ik de afgelopen jaren gevolgd heb. Hierover heb ik op mijn oude blog geschreven en die berichten wil ik hier herplaatsen. Dat doe ik in thema’s om het wat overzichtelijk te houden, de data lopen daarmee wel door elkaar. Ik begin met een overzicht van diverse workshops. Later volgen nog glaskralen branden, zilverklei en zilversmeden.
Beaded Treasure
Geplaatst op 02 september 2009
Via het forum van kralen.com was er een meeting georganiseerd om de BT-techniek, ofwel beaded treasure techniek, onder de knie te krijgen. Erg gezellig en een hoop geleerd. Vooral in het begin leek het erg ingewikkeld, maar op een gegeven moment had ik de slag te pakken en nu gaat het steeds beter. In het begin had ik, net als de anderen, erge kramp in de vingertjes, maar ook dat gaat allemaal een stuk soepeler. Het is een soort knoopwerkje met c-lon koord, vijf draden van maar liefst 2.5 meter. Daarin worden de kralen verwerkt. Het geeft een heel mooi vol resultaat. Mijn armband is nog lang niet af, maar dit is het begin en ik vind het zelf al heel wat.

Oh ja, het koord lijkt blauw, maar is echt knalpaars, zo’n lastige kleur om te fotograferen!



Mijn eerste BT armband is af!!
Geplaatst op 11 September 2009
Hij is klaar, mijn eerste BT armband, ofwel beaded treasure armband. Na een moeizame start ging het steeds beter en ging ik het nog leuk vinden ook. Dit is het eindresultaat van alle kanten belicht. Ik heb me ook lekker uitgeleefd met het fotobewerkingsprogramma. En ik heb eindelijk mijn naam in de foto!! Vanochtend tijdens het fotograferen in de tuin was er een zweefvlieg nogal geïnteresseerd in mijn armband, ik denk dat hij hem wel mooi vond, haha! Als beloning voor zijn geposeer heb ik hem gelijk maar verwerkt in de fotocollage.


3 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er Ontzettend Leuk uit! BT-techniek, ik ken het niet... Zal een zoeken... Heb nog heel veel kralen liggen en ook nog wel veel leren koord....
    Echt erg Leuk!!
    Dank voor het delen....

    Groetjes van ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig resultaat. Ik vind de kleurencombinatie ook erg mooi.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke armband!!
    En die kleurtjes vind ik helemaal gaaf..

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!