zondag 27 maart 2016

366 Days Project – Photo a Day Challenge in 2016 - Week 12

81. Op maandag kook ik regelmatig, echt waar! Om broccoli eens anders te eten,
zoog ik dit recept uit mijn duim:
lauwwarme broccoli salade met zalm en kardemom-dille dressing.
Heel lekker, al zeg ik het zelf ;)
Hieronder het recept.
82. Deze prachtige lucht dinsdagmorgen 7:14 uur,
deed niets vermoeden van de zwarte dag die het zou worden.
83. Meneer zanglijster doet zijn naam eer aan.
Beetje slechte foto wel...
84. Nog meer tekenen van de lente in de tuin, waar deze
bruine kikker rond hupte, op zoek naar water...
Helaas voor mevrouw kikker geen vijver,
dus ze moest het nog wat verderop zoeken.
85. Gelukspoppetje van de week!
Ook gekregen van Merula(la).
86. Heerlijk erop uit, lente in het bos,
de tere bloempjes van de bosanemoon.
87. Prachtig beeld van Barbara Hepworth in het Kröller-Müller Museum.
Ik ben echt fan van haar latere werk, waar dit toe behoort.

Zelf verzonnen recept voor lauwwarme broccoli salade met zalm en kardemom-dille dressing.
Voor de dressing:
1 el Olivonaise (ik gebruikte die van Ekoland)
4-5 el magere yoghurt
½ bosje verse dille, klein knippen
1-2 kardemompeulen, zaden kneuzen of fijn maken in een vijzel.
Eventueel zout en/of peper naar smaak toevoegen. Ik vond het niet nodig.
Als je de dressing een poosje van te voren maakt, kan de smaak vast goed intrekken, liefst buiten de koelkast laten staan, als het te koud is gaat de smaak een beetje verloren. Je kunt de hoeveelheden natuurlijk naar eigen smaak aanpassen.
Voor de salade:
Rucola
Broccoli
Aardappels
Fetablokjes
(Biologische) gerookte zalm
Hoeveelheden naar eigen smaak en afhankelijk van het aantal personen.
Kook de aardappels gaar, stoom de broccoli in max. 8 minuten gaar. Verdeel de rucola over de borden, daarna de broccoli en de aardappels. Snipper de zalm erover heen en voeg naar smaak wat fetablokje toe. Giet de dressing over het geheel.
Et voilà, klaar is uw lauwwarme broccoli salade!
Eet smakelijk!


Dank jullie wel allemaal voor het trouwe bezoek hier en jullie lieve reacties!
That’s what keeps me going!
Fijne volgende week!

1 opmerking:

  1. Mmm...ziet er lekker uit! Prachtige lucht foto!!!! een fan. De natuur heeft soms zijn verrassingen.. mooie foto's... en een prachtig beeld !!!! Nog een fijne tweede paasdag,

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!