donderdag 8 september 2016

Instagram 2

Is het hek van de dam...?? Instagram is een paar weken in mijn leven. Wat bracht het me zoal en wat deed het met me?

Ten eerste kost het natuurlijk tijd, maar je kunt jezelf er ook even heerlijk in verliezen. Dat had ik in het begin met Pinterest ook. Maar dat ging weer over, zoals ook dit weer over zal gaan.

Als je het goed beschouwd, is Instagram het zoveelste sociale medium, ongekend populair, maar voor hoe lang en wat volgt er daarna weer? Is het zo niet met al die sociale media gegaan? Ik ben het met Onlie Mie eens, dat het veel vluchtiger (lees oppervlakkiger) is dan een blog. Maar dat ligt er natuurlijk ook aan wat je op je blog zet. Want ook een blog kun je oppervlakkig houden.

Instagram prikkelt wel heel erg mijn reislust, want tjonge, wat komen er een prachtige plaatjes voorbij van natuurschoon en de mooiste reisbestemmingen van over de hele wereld. Ik zou vandaag nog mijn koffer pakken, als ik een ticket kreeg om op pad te gaan. Zo jammer, dat dat niet gaat gebeuren hè...

Het werkt enigszins verslavend, ik had vooral in het begin nogal de neiging om wel erg regelmatig te kijken. Maar goed, daar ben je zelf bij, dus dat heb ik een halt toe geroepen, één keer per dag, punt. Lukt alleen niet altijd ;)

Wat ik eigenlijk het allerleukst vind aan Instagram, is het bewerken van de foto’s, daar kun je zulke leuke dingen mee doen. Ogenschijnlijk saaie foto’s worden fantastische plaatjes met al die filters.

Toch blijft bloggen het leukst, daar kan ik ook mijn creativiteit in kwijt. Beetje teksten bedenken en schrijven, beetje spelen met foto’s, waarbij Instagram dan af en toe wel een handig extra middel is.
 
Kortom, dat hek staat nog op de dam, een stukje open, maar hij staat er nog. En hoe is dat bij jou?

6 opmerkingen:

  1. Oefoefoef... wat ben ik blij dat je toch nog blijft bloggen... zo jammer dat door IG zoveel toffe blogs verwaarloosd worden. Prachtige foto's laat je hier weer zien! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook ik ging, zoals je weet, nog maar kort geleden overstag. Toch ook ik wil blijven bloggen. Combineren dus?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf het maar als iets vluchtigs zien. Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter etc. Wil je wat terugzoeken dan kan ik het bijna niet terugvinden. Een blog is niet zo vluchtig en blijft bestaan en daar kun je goed in zoeken. Wat dat betreft blijf ik bloggen totdat ik er geen zin meer in heb en doe de rest er een beetje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo zie ik het ook, voor mij alleen Pinterest en IG voor erbij, de rest ben ik nooit aan begonnen en ga ik ook niet meer aan beginnen. Lekker offline erop uit of gewoon een boek lezen of film kijken is ook erg fijn en er zit nog steeds maar 24 uur in die dag ;)

      Verwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!