maandag 12 december 2011

Bloemen van papier en knopen


Na de Cheese Boxen, heb ik vorig weekend nog wat meer gefröbeld met papier. En met knopen uit mijn verzameling. Ik heb eerst van mooi papier bloemen geknipt. Mooie knopen bij elkaar gezocht die enigszins in elkaar vallen. Dan met wire draad door het papier, door de knopen en weer terug. Net onder het papier het draad een slag om de steel draaien, afknippen en klaar is je bloem. Om te voorkomen dat het papier scheurt op de plek waar het wire draad erdoor gaat, heb ik eerst twee stukjes plakband aan onderzijde van de bloem geplakt, zodat het wat steviger is. Je kunt natuurlijk ook mooi karton gebruiken.



Ik ben helemaal blij met dit bosje en heb ze gelijk op de salontafel gezet in een klos garen.




Afgelopen weekend had ik geen tijd om te fröbelen, helaas. Nog twee weken werken en dan heerlijk een week vrij. Dan ga ik tijd maken om te fröbelen. En ik hoop binnenkort ook wat meer tijd vrij te maken om wat blogs te lezen.



Fijne week!



10 opmerkingen:

  1. Oh wat zijn ze mooi, de bloemen ..;en wat een leuk idee om ze in een klosje garen te zetten ...ik vind ze prachtig ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superidee! Die bloemen zien er zo leuk uit. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en wat zijn ze mooi geworden.

    Groetjes Mameloe,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schattig en in ene bijpassende vaas, Je moet maar weer op het idee komen

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die bloemen zien er hartstikke mooi uit.
    Leuk idee!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vreselijk leuk, erg origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej Simone, ik heb geen e-mailadres van je dus doe het even zo.
    Volgens mij valt de drukte wel mee. Ik heb er nu een video bijgeplaatst van 2010, kun je even kijken. Het ziet er heel gezellig uit.
    Fijn weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat maak jij toch een leuke dingen :) Heel vrolijk bovendien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn Echt Heel Leuk!!
    Wat een idee!
    **dieneemikevenmee**

    Fijne Zondag nog....

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!