donderdag 9 februari 2012

De kringloopvondsten van afgelopen zaterdag



De Dorcas kringloopwinkel heeft vanaf 1 februari een nieuw onderkomen. Vergeleken met de oude locatie is de nieuwe plek veel ruimer, waardoor alles veel beter tot zijn recht komt. En dat bevordert het snuffelplezier alleen maar! Ik vond leuke houten voorwerpen. Een Chinees poppetje, een Thais poppetje, vanouds uit de Wereldwinkel volgens het kaartje wat eraan hing en een souvenir uit Bulgarije met een parfumflesje erin verborgen.



Verder nog een aftands stuk speelgoed in de vorm van een poesje op wieltjes. Juist door de gehavende toestand vind ik ‘m zo leuk.



Tussen de boeken zaten, zoals ik hier al liet zien, prachtig geïllustreerde oude exemplaren. Die heb ik niet gekocht. Wel kocht ik twee boeken waarvan de inhoud meer tot de verbeelding spreekt dan de kaft. Het Margriet Winterboek uit 1955, geïllustreerd door Eppo Doeve.



Ik twijfelde of ik het wel zou kopen, maar toen ik zag dat mijn woonplaats in één van de verhalen voorkwam, was ik overstag.







Ook kocht ik het Groot Zelfmaakmode Boek uit 1972-1974.


Eigen collage
Geweldige tekeningen en foto’s met de voor die tijd zo typerende mode. Die kon ik voor € 1,00 niet laten liggen.



Hoewel ik zelf klein was in die tijd, kan ik me de mode nog wel herinneren. Mijn moeder heeft ook wat van die modellen gedragen. Vooral de mouwen met de lange manchetten met veel knoopjes en plooien zijn me bijgebleven.



Later hebben we die kledingstukken weer gebruikt met verkleedpartijen. Misschien is toen wel mijn liefde voor dit deel van de jaren 70 ontstaan. Och, wat een nostalgie! Waar de kringloopwinkel al niet goed voor is!








7 opmerkingen:

  1. Oooooh die poppetjes en die poes ! Nou, die had ik ook meegenomen hoor, super !
    En die boeken, die kun je toch niet laten liggen met die lekkere retro plaatjes van hippe dames hihi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben gelijk verliefd op die poppetjes en die poes!En ja,die mode,die was toen geweldig!!Wat een mooie foto,s uit dat mode boek,heerlijk om dat weer eens terug te zien!!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die afbeeldingen van de kleding, ik waan me weer even helemaal terug in mijn kindertijd! Ik snap dat je die niet kon laten liggen! Het poesje is ook errug schattig, en die popjes... je bent weer prima geslaagd! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die kleding uit de jaren 70. Vergeet ook de broekrok niet! Heb ik veel gedragen in die tijd. Was hartstikke hip!
    Zo'n jasje als dat grijze heb ik ook een keer gemaakt. En gedragen dus. Wie weet heb ik het nog wel ergens bewaard. Zou zomaar kunnen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke spulletjes. Dat winterboek zou ik zo bij weg kunnen dromen, wat een leuke prentjes.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowwwww wat een leuke vondsten, super ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeugdsentiment! Ook ik had een broekrok, van spijkerstof en oranje behang op mijn kamer. Wat een leuke spullen heb je gevonden. Fijn weekend, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!