zondag 7 september 2014

Frame your holiday...


Terug van weggeweest. Nu de draad van alledag weer op zien te pakken. Daar hoort een beetje bloggen ook bij. Dus een paar kiekjes van onze vakantie.
Dit jaar ging het weer richting het noorden, Noord Duitsland, Denemarken en Groningen. Het was mooi, het was fijn. Over het weer wil ik niet klagen, één dag miezer, één hele dag regen en één keer echt kleddernat geregend... dat valt toch best mee. We hadden ook genoeg zonneschijn en veeeel wind. Tijdens die hele dag regen heb ik lekker gelezen, o.a. in het Flow Vakantieboek. “Frame your holiday” werd gelijk toegepast, vanuit ons knusse caravannetje.
Regenachtig uitzicht op de picknick tafel en ergens in de verte de Grote Belt met brug.

Enig geëxperimenteer met fotograferen door de verrekijker leverde deze fotoframe op. De veerdienst van Fynshav op het eiland Als, naar Bojden op het eiland Fyn, tijdens behoorlijk stormachtig weer.

De toegangspoort van Slot Augustenborg op het eiland Als doet vanzelf dienst als frame.
 En op Fyns Hoved, helemaal in het noorden van het eiland Fyn, lezen ze ook de Flow ;) Overal stonden schilderijlijsten, waardoor het uitzicht van vandaag vergeleken kon worden met de kunstwerken van het uitzicht in de vorige eeuw, op doek gezet door diverse schilders.
Opvallend weinig verschil, op de windmolens na. Klik hier voor het schilderij uit 1909.

 De wegwijzer is nu verdwenen. Die is hier ook niet echt nodig. Klik hier voor het schilderij uit 1962.
Binnenkort nog wat meer over onze vakantie. Misschien ga ik er wel een wekelijks iets van maken, om, zoals Caroline Buijs in het Flow Vakantieboek het noemt, een milde stok achter de deur te hebben. Want die is soms wel nodig. De beloofde wolkenfoto’s van onze vakantie van vorig jaar heb ik nog nooit geplaatst. Erger nog, ik moet alle foto’s van vorig jaar zelfs nog sorteren... Wat in het vat zit, verzuurt niet... zullen we maar zeggen.
Tot de volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Fijn je weer terug te zien... eh lezen.
    En die stok die herken ik wel. Ik had een tijdje een wekelijkse "rubriek" dat gaf in ieder geval beweging op het blog :-)
    Ik ben benieuwd naar de rest van je vakantiefoto's

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om al je goede voornemens te lezen maar een stok achter de deur is altijd handig. En wat ontzettend leuk die "frames" vooral die lijsten die al in het landschap staan, geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simone wat een mooie plaatjes, maar ik ben dan ook verliefd op het Noorden ;-) Succes met het sorteren van je foto's en ik hoop dat je ze wel al eens apart opgeslagen hebt (voor het geval je ze nog niet hebt geprint), want je weet dat ik 3 jaar foto's ben kwijtgeraakt na een computercrash ;-(
    Kijk weer uit naar je berichten, lastig om weer in het ritme te komen, vind je niet?
    Fijne week.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk die Frame-foto,s!!!!!!!!!!!!!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen

Je maakt me blij met een reactie, dank je wel!